چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یک‌طرفه در خطوط انتقال سیال که ممکن است برگشتن سیال برای سیستم مضر باشد و یا جهت حرکت سیال بر خلاف جاذبه باشد، به‌منظور کنترل عدم بازگشت سیال به‌کار می‌­رود.

بر روی چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External های یک­طرفه جهت جریان با یک پیکان مشخص می­‌شود و هنگام نصب باید به جهت جریان دقت شود؛ چرا که اگر چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External در جهت اشتباه نصب شود ممکن است خسارات جدی به سیستم وارد کند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External خودکار، با فشار سیال عمل می‌کند و وسیله کنترلی خارجی در آن وجود ندارد. مزیت آن این است که تا زمانی که فشار سیال به حد لازم نرسد چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External عمل نمی ­کند. چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یک­طرفه تنها چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalی است که نیاز به اپراتور ندارد و تنها فشار سیال برای عمل کردن آن نیاز است. به همین جهت به آن چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External خودکار نیز گفته می‌شود.

در سیستم هایی که پمپ در آن به کار رفته است، محل قرارگیری ولو فیشر سوئیس Fischer یک­طرفه بعد از پمپ است. زیرا بازگشت جریان به داخل پمپ عملکرد پمپ را مختل می ­کند. به همین دلیل است که به این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکرفه پمپ آب نیز گفته می شود. هم­چنین در محل ورودی آب ساختمان نیز از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استفاده می ­شود تا در صورت قطع آب، آب موجود در لوله ­های ساختمان به لوله اصلی برنگردد. علاوه براین، استفاده دیگر چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یک­طرفه در ورودی آب­­گرمکن و به منظور خالی شدن آب آن در شرایط خاص مانند شکستگی لوله و … می باشد.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یک­طرفه انواع مختلفی دارند که بر اساس نوع کارکرد، جنس بدنه و نوع سیال طبقه­ بندی می ­شوند.

راهنمای خرید چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه

انتخاب دقیق سایز و متریال چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه از این جهت حائز اهمیت است که سبب می ­شود از محصول مناسب برای کارکرد مدنظر استفاده شود که این امر، رضایت از یک خرید مطمئن و مناسب را به دنبال خواهد داشت. بهتر است برای انتخابی درست و مقرون به صرفه چندین نکته را همزمان مد نظر داشته باشید :

  1. انتخاب جنس: برای انتخاب مناسب‌ترین متریال برای چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه، باید ابتدا کاربرد چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External را از نظر جنس و ویژگی­‌های سیال عبوری مشخص کرد. سپس متریال متناسب با ویژگی سیال عبوری برای چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External در نظر گرفته شود.
  2. انتخاب سایز و تعیین فشار کاری: پس از تعیین متریال چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External، باید سایز و فشار کاری چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External را متناسب با سیستمی که چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External قرار است در آن به کار گرفته شود، تعیین کنید.
  3. قیمت: در صورتی کهپس از مشخص کردن جنس و کارکرد چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه، بیش از یک گزینه در اختیار داشتید، انتخاب چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalی در الویت است که نسبت به کارایی قیمت مناسب تری دارد. به عبارتی، معیار قیمت می تواند بر انتخاب از میان برندهای مختلف تولید کننده چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External مدنظرتان تاثیرگذار باشد.
  4. اصالت چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه: با توجه به اینکه جنس تقلبی سرمایه مالی و زمانی شما را هدر می دهد و ممکن است سبب خسارت های جبران ناپذیری گردد، ضمن اینکه ضمانت برگشت کالا برای جبران زیان آن وجود ندارد پس قبل از نهایی کردن فرایند انتخاب و خرید حتما از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

انتخاب چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه تفاوت چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External خودکار، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه و چک ولو

چک ولو در حقیقیت همان چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه است که به دلیل عملکرد اتوماتیک (که مانع از برگشت سیال در لوله می گردد)، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External خودکار نیز نامیده می شود، به همین دلیل این عناوین به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند و عملا تفاوت عملکردی ندارند.

علاوه بر این برخی نام­‌گذاری­‌ها از قبیل چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه فاضلاب، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه پمپ آب، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه هوا و آب نیز به صورت محاوره‌­ای استفاده می‌شوند که عملا به دلیل محل مورد استفاده چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه و کارکرد مورد انتظار از آن است.

کاربرد چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دارای کاربردهای مختلفی چه در صنعت و چه در تاسیسات ساختمانی است. که من جمله این کاربردها میتوان به استفاده مکرر در صنعت در زمینه هوا، آب، پمپ آب، و فاضلاب نیز اشاره کرد. علاوه بر این، در هر سیستم انتقال سیالی که بازگشت جریان، اثرات زیان باری داشته باشد و یا در سیستم مجاز نباشد، از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استفاده می شود.

انواع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه بر اساس جنس

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه همانند سایر چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات از متریال مختلفی تولید می شوند که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارا است. انواع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه بر اساس جنس عبارت است از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه چدنی، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه فولادی، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استنلس استیل و چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه UPVC اشاره کرد.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی از جنس برنج ریخته گری تولید می شود که به هیچ عنوان اجازه نشت آب را نمی دهد و به راحتی در زمان خراب شدن بدون باز یا بسته کردن پیچ و مهره تعویض می گردد. چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی عموما به دو دسته دریچه ای و فنری تقسیم می­ شود. برندهای متفاوت و مطرحی در این زمینه فعالیت می کنند که از این میان می توان به سیم ایتالیا، کیز ایران و یورک اشاره کرد.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی دریچه‌ای و فنری سیم ایتالیا

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه برنجی سیم ایتالیا که در زبان محاوره ­ای چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه ایتالیایی نیز نامیده می­ شوند دو نوع هستند. این دو نوع عبارتند از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی دریچه ای سیم ایتالیا وچک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه برنجی فنری سیم ایتالیا.

هر دو نوع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه سیم ایتالیا منطبق با الزامات استاندارد ایزو 9001 تولید می شوند و تست آن مطابق با استاندارد EN 12266-1 صورت می گیرد. تفاوت اصلی دو نوع مختلف چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه سیم ایتالیا در فشار و دمای کاری آن­هاست. چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یک طرفه فنری سیم ایتالیا برای فشار کاری 20 بار و دمای کاری (10-) تا 110 درجه سانتیگراد مناسب است در حالی که چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه ای سیم ایتالیا برای فشار کاری 16 بار و دمای کاری (10-) تا 150 درجه سانتیگراد طراحی شده است.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه‌ای و فنری کیز ایران

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه کیز ایران غالبا در شبکه های آبرسانی شهری، تأسیسات حرارتی ساختمان، مصارف صنعتی، پمپ ها، شبکه های نفت و روغن رسانی و درمجموع در شبکه هایی که حرکت سیال از یک طرف مجاز و از خلاف جهت غیر مجاز باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. انواع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه کیز ایران عبارتند از: چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه ای کیز ایران، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه فنری کیزایران و چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External سوپاپی کیز ایران.

محاسن و مزایای چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه کیز ایران عبارت است از:

  • مقاومت دربرابر خوردگی و فرسودگی
  • مقاومت دربرابر رسوب پذیری
  • آب بندی به طورکامل
  • بی صدا بودن هنگام باز و بسته شدن دریچه
  • باز شدن سوپاپ با حداقل فشار سیال (در نوع فنری)

تعبیه یک عدد لاستیک آببندی از جنس NBR بر روی دریچه استیل باعث آببندی صددرصد در ناحیه آبرو و از بین بردن صدا بر اثر ضربه ای که دریچه به بدنه چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External در زمان باز و بسته شدن دریچه به وجود می آورد، شده است.

علاوه بر این، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه روپیچ نیز از دیگر انواع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه کیز ایران است.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه چدنی

این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات از جنس آلیاژهای چدن که دارای ۹۵% آهن، کربن و سیلیسیم است ساخته شده اند که در زمینه صنعت هایی مانند نیروگاه، نفت و پتروشیمی، کارخانجات، صنایع غذایی و … کاربرد دارند و به طور معمول از چند جز ازجمله بدنه، مجرا، نشیمنگاه، ساقه، مجرابند و… تشکیل می شوند. از برندهای معتبر در تولید چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه چدنی میتوان به برند میراب و فاراب اشاره کرد.

Gear Pump Iran

انواع چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه چدنی میراب

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات اتوماتیک یا چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات یکطرفه چدنی میراب به طور کامل با واکنش به جریان و فشار تولید شده توسط جریان‌های عبوری از داخل آن­ها فعال می‌شوند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه چدنی میراب همچنین به عنوان چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات بدون بازگشت نیز شناخته می‌شود، این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات به جریانات مایع، هوا و یا گاز‌ در در یک جهت اجازه جریان می‌دهند و مانع از جریان بازگشتی می‌شوند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه‌ای فلنج‌دار میراب

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه ای میراب در صنایع مختلفی که از سیالاتی همچون آب خام، آب دریا، آب آشامیدنی، گاز و بخار در آن‌‌ها استفاده می‌شود، کاربرد دارد. طراحی خاص این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی طوری است که سروصدای کمی دارد و افت فشار آن‌‌ها پایین است. به وسیله قطعه ای پلاستیکی آببندی می‌شوند و مناسب برای عبور مواد جامد همچون فاضلاب نیز می‌باشند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه ویفری لولایی میراب

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه ویفری لولایی میراب به‌گونه‌ای است که یک صفحه مسدودکننده با حرکت آونگی عمل باز شدن مسیر جریان و ممانعت از بازگشت را انجام می‌دهد. چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه ویفری، بدون فلنج و بدنه باریک است و در تاسیسات ساختمان‌ها، فاضلاب‌ها، موتورخانه‌ها، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب خام و آب آشامیدنی تا دمای ۷۰ درجه سانتی گراد می‌توانند سیالات مناسب برای این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External باشند. از مزایای این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External به کوچک بودن و کم حجم بودن و همچنین افت فشار کم می‌توان اشاره کرد.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه وزنه‌ای میراب

این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی در زمانی که فشار سیال در زمان برگشت نسبت به فشار زمان رفت بیشتر باشد، جریان را با بسته شدن چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External قطع می‌کند و بدین ترتیب می‌توان سرعت بسته شدن را تنظیم کرد. این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalها برای انواع آب‌ها تا ۷۰ درجه سانتی گراد و برای گاز تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه وزنه‌ای در صنایع آب و فاضلاب، کشاورزی، شبکه‌های انتقال آب و … است.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه وزنه‌ای ترمزدار میراب

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه وزنه‌ای ترمزدار میراب دارای ترمز هیدورلیکی بوده و سبب تنظیم سرعت باز و بسته شدن پروانه می‌شود. این کار از ضربه جلوگیری می‌کند. کاربرد این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External در مواقعی است که می‌خواهیم مقدار جزیی از آب یا سیال برگردد و پروانه باید با تاخیر بسته شود، که همانطور که گفته شد می‌توان این سرعت را تنظیم نمود. جنس این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی می‌تواند از آلومینیوم، استنلس استیل و فولاد باشد. سیالات مناسب برای این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External نیز آب آشامیدنی، آب دریا و آب خام می‌باشد.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه نازل‌دار میراب

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه نازل دار میراب در صنایع مختلف آب و فاضلاب، موتورخانه، تصفیه خانه و برای انتقال آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی می‌توانند از جنس‌های آلومینیوم، استیل، چدن و یا فولاد باشند. این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalها افت فشار بسیار پایینی دارند و همچنین طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که حجم کمی داشته و در جاهایی که از نظر فضا و وزن محدودیت وجود داشته باشد، گزینه مناسبی هستند. این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalها از استحکام بالایی برخوردارند به همین دلیل می‌توانند در پالایشگاه، صنایع گاز، نیروگاه‌ها و .. مورد استفاده قرار بگیرند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه سوپاپی مکش میراب

در چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External سوپاپی مکش میراب، یک دیسک، کار آببندی را انجام می‌دهد، این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalها بسیار بی‌سروصدا هستند و قابلیت نصب به صورت‌های افقی و عمودی را دارند از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه سوپاپی مکش‌ میراب می‌توان در صنایع آب و فاضلاب، آتشنشانی، شبکه‌های انتقال و توزیع آب و… استفاده کرد. آب خام و آب آشامیدنی تا دمای ۷۰ درجه سانتی گراد، سیالات مناسب برای این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی هستند.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه فنردار میراب

ویژگی‌های این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی نیز همچون چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه سوپاپی مکش است. افت فشار کم، طراحی خاص و کم حجم، آببندی توسط دیسک متحرک و … از جمله این ویژگی‌ها می‌باشند. این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی می‌توانند از جنس چدن، آلومینیوم، فولاد و استیل باشند و در صنایع مختلف کاربرد دارند.

دریچه تخلیه میراب

کاربرد این نوع از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات صنعتی برای انتقال آب خام و یا آب آشامیدنی است و جنس آن‌ها می‌تواند از نوع فولاد و یا چدن باشد. درجه حرارت سیال در دریچه تخلیه میراب باید تا ۷۰ درجه سانتی گراد باشد. کار این دریچه این است که آب و فاضلاب را به فضای بیرون می‌راند. همچنین این دریچه مانع از ورود عوامل محیطی و جانوران به داخل لوله نیز می‌شود.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه UPVC

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه یو پی وی سی کارکردی مشابه با سایر چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه دارد و با اختلاف فشار سیال در دو طرف آن در جهت جریان فعال می­ شود. این چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalها از نظر ساختمان به سه دسته چسبی، یکسردنده و دوسردنده و از نظر عملکرد به چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه توپی UPVC، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه دریچه ای UPVC، چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه فنردار UPVC و چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه بین فلنجی UPVC تقسیم می شوند. گستره سایز چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalآلات UPVC از ۱۶ تا ۳۱۵ میلیمتر است.

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استنلس استیل

چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استنلس استیل نوعی دیگر از چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump Externalهای یکطرفه است که از استیل ضد زنگ با آلیاژی نزدیک به 11% کروم ساخته شده است. این نوع از متریال در برابر هوا و رطوبت دچار لکه یا زنگ زدگی نمی شود و در برابر دمایی برابر 400 سانتیگراد مقاوم است. ضمن اینکه بهترین انتخاب برای محیط های خورنده می باشد. چک ولو پمپ دنده ای خارجی GearPump External یکطرفه استلس استیل از لحاظ سیال عبوری به دو دسته متفاوت تقسیم می شوند. نوع 304 این جنس برای محیط هایی با خوردندگی متوسط ( اسید ) و نوع 316 آن برای محیط هایی با خورندگی بالا (هم اسید و هم آب شور ) استفاده می شود. در نتیجه مقاومت نوع 316 نسبت به 304 در محیط های خورنده بیشتر است.