صنعت تبرید (پمپ خنک کننده و پمپ فریون)

صنعت تبرید و تهویه مطبوع فعلی به نیروی مؤثر صنعت تولید تجهیزات چین و بخش مهمی از اقتصاد ملی تبدیل شده است. تجهیزات تبرید و تهویه مطبوع به طور گسترده در هوانوردی، علوم و فن آوری نظامی، زیست پزشکی، ماشین آلات استفاده می شود.
الکترونیک، متالورژی، پتروشیمی، انرژی و نیرو، کاربردهای هسته ای و سایر حوزه های دفاعی و صنعتی کشور و پمپ خنک کننده مهمترین جزء در تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع است.


هنگامی که کولر گازی در حالت تبرید است، گاز مبرد دمای پایین و فشار پایین توسط کمپرسور استنشاق شده و تحت فشار قرار می گیرد تا به گاز مبرد با دمای بالا و فشار بالا تبدیل شود. گاز مبرد با دمای بالا و فشار بالا از طریق کندانسور در مبدل حرارتی در فضای باز آزاد می شود (به طور کلی تهویه مطبوع با هوا خنک می شود، یعنی لوله مسی خنک کننده یونیت خارجی) و تبدیل به مایع با دمای متوسط ​​و فشار بالا (گرما) می شود. از طریق هوای در حال گردش خارج از منزل گرفته می شود)، مایع دمای متوسط ​​و فشار بالا پس از انبساط مویرگی و کاهش فشار به مایع با دمای پایین و فشار کم تبدیل می شود. مبرد مایع با دمای کم و فشار کم توسط اواپراتور (لوله مسی دستگاه داخلی) خنک و تبخیر می شود و سپس به گاز کم دما و فشار کم تبدیل می شود (هوای داخل توسط سطح مبدل حرارتی خنک و خنک می شود تا دمای داخل کاهش یابد. ) و گاز مبرد با دمای پایین و فشار کم توسط کمپرسور استنشاق می شود و سپس سیکل می شود.

به طور کلی، مبرد تهویه مطبوع یک فرآیند چرخه ای از تبخیر انبساط تراکم فشرده در سیستم تهویه مطبوع است. محیط کار مبرد معمول: فریون R12، R22، R134a، آمونیاک گلیکول. مایع و غیره.


مشخصات شرایط کاری پمپ خنک کننده

مشخصات شرایط کاری پمپ دنده خنک کننده


ویژگی های پمپ فریون سری MR

 

مقاومت در برابر خوردگی:
قسمت های جریان بدنه پمپ با دقت 316L ماشین کاری شده است که در برابر خوردگی مقاوم است.

مقاومت در برابر فشار بالا:پمپ دنده ای فریون فشار سیستم در صنعت تبرید معمولاً 1-2.2Mpa است که به دنده های نسبتاً بالایی نیاز دارد. شفت چرخ دنده پمپ فریون سری MR از ترکیب P+C استفاده می کند، یعنی شفت سرامیکی + حباب دنده PEEK وارداتی + سنگ زنی دنده + درمان تقویتی پس از درمان. فرآیندهای دیگر مقاومت در برابر سایش چرخ دنده ها را بهبود می بخشد و می تواند به طور موثری مواد مخلوط گاز-مایع را کنترل کند.

بدون ضربان:
کنترل دقیق فاصله نصب در پمپ، توانایی خود پرایمینگ قوی و انتقال پایدار.

انتخاب موتور: ارائه دهنده

پمپ دنده فریون از چین می تواند با توجه به شرایط کار و شرایط نصب انتخاب کند. موتورهای معمولی: تبدیل فرکانس معمولی AC 380 ولت، تبدیل فرکانس ضد انفجار AC 380 ولت، تک فاز / سه فاز AC، DC براشلس و غیره، زیرا مایع کار فریون به راحتی گاز می شود، بنابراین کنترل صحیح سرعت موتور بسیار مناسب است. مهم است، معمولاً ما به مشتریان توصیه می کنیم از موتورهای سرعت قابل تنظیم استفاده کنند.