شیرهای کنترل جهتی چگونه بر جریان روغن پمپ دنده ای تأثیر می گذارند؟

شیر کنترل جهت یک جزء ضروری یک سیستم هیدرولیک است . خیلی سریع از حالت کاملاً باز به حالت کاملاً بسته حرکت می کند و باعث شتاب یا کاهش سریع سیال می شود.

در یک سیستم هیدرولیک، جریان سیال را می توان با انواع شیرهای کنترل جهت زیر مدیریت کرد:

  • نوع قرقره – یک شیر قرقره شامل یک استوانه در داخل یک محفظه بیرونی با چندین پورت است که از یک طرف به طرف دیگر در بدنه بیرونی سوراخ شده است. با حرکت قرقره داخل سیلندر، بسته به عملکرد سیستم مورد نظر، پورت های مورد نظر را باز و بسته می کند.
  • نوع کارتریج – شیرهای کارتریج را شیرهای 2/2 طرفه نیز می نامند. آنها معمولا فشرده هستند و برای کنترل جریان، جهت، چک و فشار استفاده می شوند.
  • سوپاپ‌های چک با کارکرد پایلوت – شیرهای بازرسی PO برای حفظ فشار داخل سیلندر یا بخش مدار در صورت افت فشار استفاده می‌شوند. هنگامی که شیر باز می شود، فشار برای باز یا بسته شدن سیلندر آزاد می شود.
  • نوع انحراف – این نوع شیر هیدرولیک می تواند جریان سیال را از یک خط به خط دیگر منحرف کند، بسته به پیچیدگی دیورتر ممکن است با هر حرکت یک یا چند خط منحرف شوند.

شیرهای کنترل ساده جهت دار معمولاً از نوع دیورتر هستند و اغلب برای کنترل حرکت سیلندرهای هیدرولیک استفاده می شوند، روغن وارد یک پورت می شود و بر اساس یک یا یا از طریق دو درگاه دیگر یا همراه با یک درگاه مخزن به هر دو انتهای آن ارسال می شود. یک سیلندر دو کاره برای باز کردن یا جمع کردن آن.

انواع پیچیده تر قرقره سه یا گاهی چهار موقعیت دارند. بسته به مشخصات قرقره، در موقعیت مرکزی خنثی خواهد بود و سپس دو پورت سرویس یا تحت فشار قرار می گیرند یا در دو موقعیت دیگر به مخزن باز می شوند.

شیرهای کنترل برای ماشین آلات هیدرولیک

اینها عمدتاً برای کنترل جریان سیال از طریق پورت‌های سوپاپ و سیلندرها استفاده می‌شوند، اما این مزیت را نسبت به دیورترها دارند که کارکرد آنها در فشار آسان‌تر است. علاوه بر این، می‌توان از آن‌ها برای کارکردن چندین سیلندر و/یا موتور و همچنین سایر محرک‌ها از همان بلوک قرقره استفاده کرد.

برخی از شیرهای قرقره دستی گاهی اوقات دارای موقعیت چهارم هستند که به عنوان شیر شناور توصیف می شود. این به طور موثر به دو پورت خدمات متصل است به طوری که سیلندر هیدرولیک متصل به داخل و خارج به عنوان بار دیکته می شود (به عنوان مثال، بر روی یک تیغه درجه بندی).

یک سوپاپ چک که توسط خلبان کار می کند به روغن اجازه می دهد آزادانه در یک جهت حرکت کند. با این حال، هنگامی که فشار خلبان برای برداشتن چک از روی صندلی خود اعمال می شود تا مایع مسدود شده از آن عبور کند، فقط در جهت مخالف حرکت می کند.

دریچه های کنترل جهتی نوع کارتریج مانند سایر انواع کار می کنند. مکانیزم سوپاپ در داخل یک کارتریج قرار دارد، بنابراین می‌توان آن را برای مثال با انواع مختلف دریچه‌های کارتریج در یک بلوک ترکیب کرد.