علائم خرابی پمپ بالابر (انتقال) سوخت

مجموعه پمپ های بالابر سوخت را از طریق فیلترها از مخزن سوخت به پمپ بنزین می رساند. پمپ‌های بالابر بخشی از ساخت قدیمی‌تر موتور دیزل هستند، زیرا موتورهای دیزل ریل معمولی امروزی از پمپ‌های برقی یا خلاء برای رساندن گازوئیل به پمپ سوخت استفاده می‌کنند، اما همچنان موتورهای زیادی را در چندین صنعت مجهز به پمپ بالابر سوخت کار می‌کنند. ).

سال گذشته با مشکلاتی از جمله عدم توانایی در راه اندازی موتور دیزل (Cummins QST30) مواجه شدم. 

عیب یابی گام به گام نشان داد که یکی از دو پمپ بالابر سوخت که در سر فیلتر سوخت نصب شده بودند دچار نقص عملکرد شدند، در نتیجه پمپ های بالابر سوخت قادر به افزایش فشار سوخت برای عملکرد صحیح پمپ های تزریق نبودند.

اما چرا یکی از پمپ بالابر سوخت خراب شد: پس از بررسی عمیق متوجه شدم که محدودیت سوخت باعث می شود جریان و ولتاژ بالا بین هر دو پمپ بالابر سوخت تقسیم شود. با محدودیت های سوخت، یک پمپ بالابر با جریان و ولتاژ بیشتری نسبت به پمپ دیگر کار می کند. کار بیش از حد یکی از پمپ های بالابر در مقابل پمپ های دیگر باعث فرسودگی زیاد برس و کموتاتور می شود که در نهایت منجر به خرابی پمپ بالابر یا رله می شود.

متن جایگزینی برای این تصویر ارائه نشده است

به عنوان راه حل و جلوگیری از خرابی در آینده پمپ بالابر سوخت نوع جدید نصب شد. 

طراحی جدید اجازه می دهد تا هر دو پمپ بالابر را تحت بار یکسان کار کند و عمر سیستم پمپ بالابر سوخت را افزایش دهد. طراحی جدید با موفقیت آزمایش شد و به درستی عمل کرد.

اگر علائم زیر را در موتور مجهز به پمپ بالابر دارید، مانند:

  • کم قدرت
  • موتور میلنگ می زند اما روشن نمی شود.
  • دور موتور خشن
  • کد خطا مربوط به محدودیت بیش از حد جریان سوخت

بررسی عملکرد پمپ بالابر سوخت (مقاومت، منبع ولتاژ)، مقاومت طبیعی و ولتاژ به این معنی نیست که پمپ بالابر به درستی کار می کند. 

همچنین می توانید دفترچه راهنمای سازنده را بررسی کنید تا از حداقل جریان سوخت مطلع شوید و یک آزمایش آسان با پمپ سوخت ارائه دهید تا بررسی کنید که آیا پمپ بالابر سوخت قادر به تامین حداقل سوخت برای عملکرد عادی سیستم است یا خیر.

متن جایگزینی برای این تصویر ارائه نشده است

یک شلنگ تمیز را به ورودی منبع سوخت پمپ بالابر سوخت وصل کنید. 

انتهای باز شلنگ را در ظرفی از سوخت تمیز قرار دهید. پمپ بالابر سوخت را در یک ظرف تمیز قرار دهید تا خروجی سوخت را بگیرد. پمپ بالابر سوخت را به منبع تغذیه 12 VDC یا 24 VDC (بسته به ولتاژ کاری پمپ) وصل کنید که می تواند 6 آمپر را به پمپ بالابر سوخت برساند. منبع تغذیه را روشن کنید و تأیید کنید که پمپ بالابر سوخت حداقل تقریباً حداقل سوخت را که در دستی مشخص شده است پمپاژ می کند.

و در نهایت به یاد داشته باشید!

 بسته به شرایط، سوخت قابل اشتعال است. هنگام بازرسی یا انجام سرویس یا تعمیرات روی سیستم سوخت، برای کاهش احتمال آتش‌سوزی و در نتیجه صدمات شدید شخصی، مرگ یا آسیب مالی، هرگز سیگار نکشید و اجازه ندهید جرقه یا شعله‌ها (مانند چراغ‌های راهنما، کلیدهای برق یا تجهیزات جوشکاری) ایجاد شود. در منطقه کار مراقب باش.