بهبود فرآیند ساخت برای اطمینان از کیفیت موتور

محتوای فرآیند ساخت موتور پیچیده تر است، علاوه بر فرآیند تولید مکانیکی عمومی، هسته آهن، سیم پیچ و سایر قطعات فرآیند منحصر به فرد تولید وجود دارد که در آن نسبت کار دستی بسیار زیاد است، کیفیت قطعه کار نیز وجود دارد. تثبیت آن دشوار است

بهبود فرآیند ساخت برای اطمینان از کیفیت موتور

محتویات فناوری ساخت موتور.

1. تکنولوژی ماشینکاری: از جمله ماشینکاری روتور و ماشینکاری شفت.

2. تکنولوژی ساخت هسته آهنی: از جمله ساخت صفحه مهر زنی هسته قطب مغناطیسی و فشار برهم نهی ورق مهر زنی. (2) فرآیند تولید هسته آهنی شامل ساخت هسته قطب مغناطیسی و برهم نهی هسته آهن است.

3. فرآیند تولید سیم پیچ: شامل ساخت سیم پیچ، تعبیه سیم پیچ و درمان عایق (از جمله جوش حلقه اتصال کوتاه).

4. فن آوری ساخت روتور قفس سنجاب: شامل فشار روی هم قرار گرفته هسته روتور و ریخته گری روتور.

5. تکنولوژی مونتاژ موتور: شامل فشار پرچ مجموعه براکت، فشار پرچ و مونتاژ استاتور اصلی و کمکی موتور و غیره.

بهبود فرآیند ساخت برای اطمینان از کیفیت موتور

فرآیند کار پل ارتباطی بین طراحی محصول و تولید کارگاهی است و کار فرآیندی به منظور انتقال هدف طراحی محصول به بخش های مربوطه در قالب اسناد فرآیندی است.

مانند: کارت فرآیند، کد فرآیند، کارت فرآیند، نمودار جریان فرآیند محصول و غیره.

در ساخت موتورها، کیفیت محصولات ساخته شده از یک ساختار طراحی و یک دسته از مواد اولیه اغلب بسیار متفاوت است (اختلاف در مصرف آهن می تواند تا 40٪ باشد و تفاوت در قدرت ولتاژ عایق سیم پیچ می تواند تا 80% باشد. عمر موتور چندین بار متفاوت است.

بنابراین، علاوه بر عوامل مواد اولیه، قطعات خریداری شده و قطعات قراردادی، دلیل مهمی نیز این است که فرآیند کامل نیست و یا طبق قوانین فرآیند به دقت پردازش نشده است.

به عنوان مثال، عیوب ناشی از ریخته گری آلومینیوم روتور، ماشین کاری روتور، فشار پرچ تکیه گاه، فشار پرچ حلقه اتصال کوتاه استاتور و غیره در هنگام بازرسی به راحتی قابل تشخیص نیستند. قطعات در صورت استفاده از قطعات معیوب در محصول،

منجر به کاهش کیفیت محصول و عمر خدمات خواهد شد.

در حال حاضر، مقیاس تولید انواع موتور بزرگتر و بزرگتر می شود، درجه اتوماسیون بالاتر و بالاتر می رود، و الزامات برای قابلیت اطمینان عملیات و پایداری کیفیت موتور بیشتر و بیشتر سخت می شود.

بنابراین، KINCHI برنامه فرآیند معقول و روش فرآیند را اتخاذ می کند و آن را به طور جدی برای بهبود موثر کیفیت موتور اجرا می کند.

با افزایش تولید، هرچه از تجهیزات ویژه و ابزار ویژه استفاده شود، فرآیند دقیق تر باشد، راندمان تولید بالاتر باشد، هزینه محصول کمتر و کیفیت پایدارتر باشد.