سرعت پمپ باعث سایش و کاهش طول عمر میشود

عوامل زیادی بر سایش پمپ تأثیر می‌گذارند، از جمله شکل، سختی، اندازه و توزیع جامدات پمپ شده و همچنین چقرمگی قطعات سایش پمپ. با این حال می توان این موارد را با کارکردن پمپ با سرعت مناسب کنترل کرد. به عنوان یک قاعده، دو برابر شدن سرعت، سایش را سه برابر می کند. 

به عنوان مثال، اگر همان سیال پمپ شود، نرخ سایش همان پمپ زمانی که با دور 400 دور در دقیقه کار می کند تقریباً 3 برابر بیشتر از زمانی است که با سرعت 200 دور در دقیقه کار می کند. پمپی با همان طراحی که با سرعت 1750 دور در دقیقه کار می کند تقریباً 32 برابر سریعتر فرسوده می شود.

پمپ‌های گریز از مرکز معمولاً با سرعت 1750 دور در دقیقه یا سریع‌تر کار می‌کنند. این یکی از دلایل مهمی است که پمپ‌های جابجایی مثبت به جای پمپ‌های گریز از مرکز برای کاربردهای ساینده انتخاب می‌شوند. برای مقابله با سایش بیش از حد در کاربردهای ساینده، پمپ‌های گریز از مرکز، مانند پمپ‌های پروانه‌ای فرورفته، فاصله زیادی دارند. این امر سایش را کاهش می دهد، اما شل بودن باعث ایجاد پمپی ناکارآمد و پرقدرت می شود. به همین دلیل، یک پمپ پروانه ای فرورفته به دو برابر توان مورد نیاز پمپ لوب چرخشی نیاز دارد.

علامت سرعت

انواع دیگر پمپ های سانتریفیوژ نزدیک تر و کارآمدتر هستند اما از سایش بیش از حد رنج می برند. بیشتر مطالعات نشان می دهد که انرژی 80-85٪ از هزینه چرخه عمر یک پمپ است.

ویسکوزیته (ضخامت / درصد مواد جامد) سیال نیز بهترین سرعت را تحت تأثیر قرار می دهد. RPM پمپ باید طوری تنظیم شود که سیالات غلیظ (مانند لجن های خاص، ملاس، روغن SAE 60 و غیره) حداقل 1/2 از حفره را پر کنند تا راندمان رضایت بخشی حاصل شود.

مهندسان ما در انتخاب سرعت مناسب برای مطابقت با ویسکوزیته محصول شما در حین ارائه فشار و جریان مورد نیاز شما مجرب هستند.

پمپ دنده ای Gear Pump